Od 01 lutego 2025 w klasach VB, III BrA, III BRrB i II Br realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego i zawodowego. Wprowadzenie innowacji wynikało z chęci poszerzenia słownictwa uczniów, urozmaicenia technik zapamiętywania nowego i utrwalenie znanego już słownictwa. Innowacja opierała się na pracy w aplikacji Quizlett i Kahoot służącej uczniom systematycznym zdobywaniu wiedzy, przyswajaniu nowych słów, a co za tym idzie doskonaleniu umiejętności językowych.
Podstawowym założeniem innowacji było zmotywowanie uczniów do krótkiej kilku minutowej, ale systematycznej codziennej pracy.
Nauka odbywała się w ciekawej i nienużącej formie quizu, w którym uczniowie dopasowywali słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Poziom trudności był dostosowany indywidualnie do bieżących umiejętności ucznia. Uczeń rozpoczynał pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Gdy uczeń popełnił błąd wyświetlana była poprawna odpowiedź. Program pozwalał również na odsłuchanie wymowy każdego słowa. Nauczyciel przydzielał słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Quizlett powtarzali je w domu. Aplikacje wykorzystywane były również w celu powtórzenia słownictwa do sprawdzianu, przećwiczenia funkcji i środków językowych oraz ogólnego utrwalenia poznanego na lekcji materiału. Aktywność uczniów w aplikacji Quizlett była na bieżąco monitorowane przez nauczyciela.
Efektywne zarządzanie czasem, poprzez systematyczną pracę po ok. 5 minut dziennie przez tydzień, zmniejszyło nie tylko wysiłek związany z wielogodzinną nauką, ale również przyniosło długofalowo znacznie lepsze efekty.
Autorem innowacji była Izabela Ciszewska.