Zespół Placówek Specjalnych

w Pleszewie

Innowacja pedagogiczna „Nauka słownictwa przy zastosowaniu nowoczesnych technologii komputerowych"

Nauka słownictwa przy zastosowaniu nowoczesnych technologii komputerowych

Od 01  lutego 2025 w klasach VB,  III BrA, III BRrB  i II Br realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego  i zawodowego. Wprowadzenie innowacji wynikało  z chęci poszerzenia słownictwa uczniów, urozmaicenia technik zapamiętywania nowego i utrwalenie znanego już słownictwa.  Innowacja opierała  się na pracy w aplikacji Quizlett  i Kahoot służącej uczniom systematycznym zdobywaniu wiedzy, przyswajaniu nowych słów, a co za tym idzie doskonaleniu umiejętności językowych.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna: ,,JESTEM SZCZĘŚLIWY, BO TWORZĘ ARTYSTYCZNIE’’

JESTEM SZCZĘŚLIWY, BO TWORZĘ ARTYSTYCZNIE

Od 1 października 2024r. do 30 kwietnia 2025r., w ciągu siedmiu miesięcy, została przeprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Jestem szczęśliwy, bo tworzę artystycznie’’.

Głównym celem innowacji było pobudzanie inicjatywy uczniów oraz relaksacja, pozwalająca na odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń i agresji.

Innowacja została przeprowadzona podczas zajęć arteterapii z uczniami klasy VII a i VIII a.

Czytaj więcej...

Bingo dla zdrowia. Cztery wyzwania w cztery tygodnie!

Cztery wyzwania w cztery tygodnie!

Uczniowie kl. V i VI pod kierunkiem P. G. Szklarz przyjęli wyzwanie i starali się monitorować swoje nawyki i wprowadzać korzystne dla zdrowia zmiany.

Dbali o odpowiednie nawodnienie, spożywanie zdrowych produktów, aktywność fizyczną i o dobrą jakość snu.

Swoje postępy notowali w Dzienniczkach Aktywności. Ćwiczyli również uważność, poprzez obserwację przyrody.

Czytaj więcej...

Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie

Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie

Dnia 26 marca 2025 r. odbyło się drugie spotkanie w ramach innowacji „ Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie” w Sali Bankietowej EWA u p. Kunert w Pleszewie.

Uczniowie poznali tajniki pracy kucharzy i pomocników, wysłuchali ciekawostek związanych z pracą w kuchni a także i obejrzeli pomieszczenia i urządzenia się tam znajdujące.

Głównym celem wyjścia była część praktyczna – wykonanie zupy krem z białych warzyw z grzankami i sałatki greckiej a na sam koniec skosztowanie tych potraw.

Czytaj więcej...

Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców

Zasłużeni Pleszewianie

Innowacja pedagogiczna ,,Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców".

Od 28.11.2024 do 17.01.2025 r. została przeprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców".

Głównym celem innowacji było przybliżenie uczniom historii ich regionu, miejscowych bohaterów, ludzi zasłużonych dla lokalnych społeczności, a także rozbudzenie motywacji oraz zainteresowania historią.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna „Słyszę więc mówię i rozumiem”

Słyszę więc mówię i rozumiem

Od 1.10.2024 do 10.01.2025 r. została przeprowadzona innowacja pedagogiczna „ Słyszę więc mówię i rozumiem”.

Głównym celem innowacji było:wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez usprawnianie mowy i języka do osiągnięcia sprawności artykulacyjnej i gramatycznej oraz usprawnianie rozwoju intelektualnego poprzez różnorodne działania edukacyjne, uwzględniające indywidualne tempo i możliwości rozwojowe dziecka.

Program innowacyjny realizowany by w trakcie 12-stu zajęć logopedycznych z wybraną grupą dziesięciorga uczniów o zróżnicowanych zaburzeniach mowy.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna: Integracyjne zajęcia terenowe - Odkrywamy tajemnice przyrody

Odkrywamy tajemnice przyrody

Realizacja: Zespół  Placówek Specjalnych w Pleszewie

Czas realizacji: od 1.12.2023r. do 31.05.2024r.

Uczestnicy: kl.  IV a z udziałem kl. V

Autor: Grażyna Szklarz

Czytaj więcej...

Magiczny dywan – stymulacja wielozmysłowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim

Magiczny dywan

SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

„Magiczny dywan – stymulacja wielozmysłowa dzieci z  niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim”.

Opis zasad innowacji:

Czas realizacji: Działalność innowacyjna rozpoczęła się z dniem 09.10.2023r., a zakończyła15.12.2023r. Innowacją objęci byli  uczestnicy zajęć z zespołów rewalidacyjno-wychowawczych A i B (zniepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim).

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna pt. „Bajkowy świat braci Grimm”

Bajkowy świat braci Grimm

W roku szkolnym 2022/2023  w klasie IV-VI szkoły podstawowej realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego, podczas której uczniowie w cyklu cotygodniowych lekcji wspólnie z nauczycielem przy pomocy różnych technik zapoznawali się z treścią wybranej wcześniej bajki lub baśni w języku niemieckim.

Nauczyciel każdorazowo na początku tychże zajęć wyjaśniał im nowe słownictwo występujące w danym utworze, wprowadzał w klimat czasów w jakich toczy się akcja bajki/baśni oraz prezentował krótko autora utworu.

Czytaj więcej...

Bankowość elektroniczna w praktyce

Bankowość elektroniczna w praktyce

Innowacja pedagogiczna realizowana w maju 2023r. w klasie III Branżowej Szkoły Specjalnej I Stopnia, na zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów.

Uczniowie poprzez praktyczne ćwiczenia doświadczali umiejętności posługiwania się elektronicznym pieniądzem, w zakresie obsługi bankowości elektronicznej i mobilnej, dokonywali symulacyjnych form oszczędzania i inwestowania (wykonywanie przelewów, zakładanie lokaty bankowej), poznali różne formy płatności podczas zakupów on-line oraz zapoznali się z prawami konsumenta w zakresie sprzedaży internetowej.

Czytaj więcej...

Ogólnopolska innowacja „Uważność nasza siła, wielka moc”

Uważność nasza siła, wielka moc

W roku szkolnym 2022/2023 w Zespole Placówek Specjalnych podczas ćwiczeń śródlekcyjnych realizowana była Ogólnopolska Innowacja pt.: „Uważność nasza siła, wielka moc”  autorstwa p. Katarzyny Gruszki.

Ta autorska innowacja bazuje na założeniach Jona Kabat – Zinna, twórcy najpopularniejszego, 8-tygodniowego modelu pracy z uważnością – MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction).  Był to program działań z uczniami wprowadzający uważność w ich codzienne życie.

Czytaj więcej...

Aktywna przerwa w pracy i w nauce

Aktywna przerwa w pracy i w nauce

Od 01.10.2022 w ZPS w Pleszewie trwa innowacja pedagogiczna „Aktywna przerwa w pracy i w nauce”

Ćwiczenia śródlekcyjne są aktywnościami ruchowymi wprowadzanymi w toku lekcji.

Ich celem jest:

Czytaj więcej...