Zespół Placówek Specjalnych

w Pleszewie

E-Twinning projekt Frühlingsfreude

Od marca do maja uczniowie klasy 7 szkoły podstawowej realizowali projekt Frühlingsfreude w ramach programu E-Twinning.

Głównym celem projektu było zwiększenie motywacji do nauki języka niemieckiego, poznanie nowego słownictwa związanego z wiosną, przyrodą, zwierzętami i wszystkim co jest związane z radością wiosenną.

Uczestnicząc w projekcie uczniowie nauczyli się korzystać z narzędzi TIK . Współpracowaliśmy ze szkołami z Turcji, Finlandii, Węgier. Głównym inicjatorem projektu i koordynatorem całej naszej międzynarodowej grupy była pani Marzena Sosińska ze Szkoły Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Płocku.

Poniżej przedstawiam plan naszej pracy, wykonywanej podczas ostatnich trzech miesięcy.

1.Marzec:

A) Poznawanie się (z Padletem):

Uczniowie używali wirtualnej tablicy (Padlet), aby się przedstawić.

Każdy uczeń pisał przy pomocy nauczyciela krótki tekst o sobie, swoich hobby i zainteresowaniach (np.: Nazywam się ___. Pochodzę z ___. Mieszkam w ___. Mam ___ lat. Lubię ___. Moje hobby to ___ i ___. Moje ulubione zwierzę to ___.)

Ponadto tworzyliśmy awatary za pomocą sztucznej inteligencji, które odzwierciedlały ich osobowość i zainteresowania

B) Tworzenie logo projektu:

Uczniowie pracowali w grupach, aby stworzyć różne projekty logo projektu. Grupa projektowa wybierała jedną wersję z kilku przygotowanych projektów.Odbyło się międzynarodowe głosowanie, w którym wszystkie uczestniczące szkoły głosowały na ostateczne logo.

2. Kwiecień:

A) Burza mózgów:

Podczas burzy mózgów (AnswerGarden) zbierane były słowa i wyrażenia związane z wiosną (zainteresowania, zajęcia rekreacyjne, sporty, pogoda, zwierzęta, rośliny).

B) Słownik cyfrowy:

Wspólnie tworzyliśmy słownik cyfrowy (StoryJumper). Słownictwo uzupełniane było przykładowymi zdaniami, obrazami (lub zdjęciami) i nagraniami czytanego zdania. Każda grupa projektowa otrzymała określone zadanie.

https://www.storyjumper.com/book/read/180734701/Frhling-Wrterbuch

C) Interaktywny quiz:

Wspólnie przygotowaliśmy interaktywny quiz. Używane były słowa i wyrażenia ze słownika cyfrowego projektu. Następnie uczniowie grali w różnego rodzaju quizy leksykalne.

3.Maj:

A)Spotkanie online:

Została zorganizowana wideokonferencja w celu omówienia postępów i wyników projektu. Podczas spotkania uczniowie mogli wziąć udział w quizie. Ta wideokonferencja oferowała również możliwość przekazania opinii i wymiany pomysłów na dalszą współpracę. Uczniowie otrzymali również certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.

Koordynatorem projektu w szkole była Izabela Ciszewska

https://www.canva.com/design/DAGpgiwsEM0/9YSQgR8VPfUvD0rcgM-6GQ/edit?utm_content=DAGpgiwsEM0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_01.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_02.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_03.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_04.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_05.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_06.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_07.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_08.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_09.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_10.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_11.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_12.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_13.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_14.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_15.jpeg
  • Kliknij, aby powiększyć obraz e-twinning-projekt-jniem_16.jpeg
  •