Od marca do maja uczniowie klasy 7 szkoły podstawowej realizowali projekt Frühlingsfreude w ramach programu E-Twinning.
Głównym celem projektu było zwiększenie motywacji do nauki języka niemieckiego, poznanie nowego słownictwa związanego z wiosną, przyrodą, zwierzętami i wszystkim co jest związane z radością wiosenną.
Uczestnicząc w projekcie uczniowie nauczyli się korzystać z narzędzi TIK . Współpracowaliśmy ze szkołami z Turcji, Finlandii, Węgier. Głównym inicjatorem projektu i koordynatorem całej naszej międzynarodowej grupy była pani Marzena Sosińska ze Szkoły Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Płocku.
Poniżej przedstawiam plan naszej pracy, wykonywanej podczas ostatnich trzech miesięcy.
1.Marzec:
A) Poznawanie się (z Padletem):
Uczniowie używali wirtualnej tablicy (Padlet), aby się przedstawić.
Każdy uczeń pisał przy pomocy nauczyciela krótki tekst o sobie, swoich hobby i zainteresowaniach (np.: Nazywam się ___. Pochodzę z ___. Mieszkam w ___. Mam ___ lat. Lubię ___. Moje hobby to ___ i ___. Moje ulubione zwierzę to ___.)
Ponadto tworzyliśmy awatary za pomocą sztucznej inteligencji, które odzwierciedlały ich osobowość i zainteresowania
B) Tworzenie logo projektu:
Uczniowie pracowali w grupach, aby stworzyć różne projekty logo projektu. Grupa projektowa wybierała jedną wersję z kilku przygotowanych projektów.Odbyło się międzynarodowe głosowanie, w którym wszystkie uczestniczące szkoły głosowały na ostateczne logo.
2. Kwiecień:
A) Burza mózgów:
Podczas burzy mózgów (AnswerGarden) zbierane były słowa i wyrażenia związane z wiosną (zainteresowania, zajęcia rekreacyjne, sporty, pogoda, zwierzęta, rośliny).
B) Słownik cyfrowy:
Wspólnie tworzyliśmy słownik cyfrowy (StoryJumper). Słownictwo uzupełniane było przykładowymi zdaniami, obrazami (lub zdjęciami) i nagraniami czytanego zdania. Każda grupa projektowa otrzymała określone zadanie.
https://www.storyjumper.com/book/read/180734701/Frhling-Wrterbuch
C) Interaktywny quiz:
Wspólnie przygotowaliśmy interaktywny quiz. Używane były słowa i wyrażenia ze słownika cyfrowego projektu. Następnie uczniowie grali w różnego rodzaju quizy leksykalne.
3.Maj:
A)Spotkanie online:
Została zorganizowana wideokonferencja w celu omówienia postępów i wyników projektu. Podczas spotkania uczniowie mogli wziąć udział w quizie. Ta wideokonferencja oferowała również możliwość przekazania opinii i wymiany pomysłów na dalszą współpracę. Uczniowie otrzymali również certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.
Koordynatorem projektu w szkole była Izabela Ciszewska