Zespół Placówek Specjalnych

w Pleszewie

Projekt „Zjem, co zasieję i zasadzę.”

Zjem, co zasieję i zasadzę

Uczniowie klasy IV-V ramach lekcji techniki brali udział w projekcie pt: „Zjem, co zasieję i zasadzę.” Dzieci uczyły się uprawy i hodowli warzyw. Od maja do czerwca poznawały etapy pracy w ogrodzie: wybierały narzędzia pracy ogrodnika, kupowały nasiona, sadzonki, przygotowały ziemię pod uprawę. Po zasianiu i posadzeniu warzyw, co tydzień doglądały swych plonów, by w czerwcu przygotować zdrowe kanapki z wyhodowanymi rzodkiewkami, sałatą i innymi nowalijkami. Opiekunem projektu była pani Magdalena Szymaniak.

Czytaj więcej...

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Z KULTURĄ MI DO TWARZY”.

Z KULTURĄ MI DO TWARZY

Uczniowie Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Pleszewie zakończyli już swój udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Z KULTURĄ MI DO TWARZY”. Zrealizowali szereg zadań projektowych bardzo różnych i ciekawych.

Czytaj więcej...

Projekt unijny - Cyfrowa Szkoła Wielkopolska

Cyfrowa Szkoła Wielkopolska

Uczniowie naszej szkoły przystąpili do unijnego projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolska, który obejmował podprojekty:

  1.  Uczniowskie Laboratoria Informatyczne opiekun pani Alina Tanaś.
  2. Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan opiekun pani Grażyna Szklarz
  3. Akademia Kształcenia Wyprzedzającego opiekun pani Magdalena Szymaniak

Czytaj więcej...

Program rządowy Aktywna Tablica. Realizacja projektu: 2019-2021.

Program rządowy Aktywna Tablica. Realizacja projektu: 2019-2021

W latach 2019/2020 oraz 2020/2021 nasza szkoła uczestniczyła w rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych „Aktywna Tablica”. W ramach programu sale lekcyjne zostały wyposażone w monitory interaktywne oraz laptopy. Na szkolnego e-koordynatora projektu powołano p. Grażynę Szklarz.

Celem programu było rozwijanie umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, dzielenie się zdobytą wiedzą oraz doświadczeniem.

Czytaj więcej...