Zespół Placówek Specjalnych

w Pleszewie

Innowacja pedagogiczna pt. „Komunikacja w praktyce”

Komunikacja w praktyce

W dniach od 03.11.2024 do 30.05.2025 realizowania była innowacja pedagogiczna pt. „Komunikacja w praktyce”.

W innowacji uczestniczyli uczniowie klas ZE I B,  ZE I C , ZE II B, miała na celu rozwijanie komunikowania się  dostępnymi sposobami w różnych sytuacjach życiowych.

Uczniowie brali aktywny udział w wycieczkach i wyjściach  do różnych miejsc użyteczności publicznej, ośrodków kultury i rekreacji w celu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej podczas zajęć w szkole.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna „Podróże po Polsce”

Podróże po Polsce

W maju i czerwcu 2025 r. uczniowie KL. I- III ZE I A brali udział w zajęciach innowacji pedagogicznej pt. „Podróże po Polsce”.

Dzieci poznały kilka ciekawych i ważnych miejsc w Polsce, do których warto pojechać podczas wakacji.

Wirtualnie zwiedzili Warszawę i Poznań oraz wybrali się nad morze i w góry. Sami również pojechali na wycieczkę koleją wąskotorową.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna "Gramy zmysłami"

Gramy zmysłami

Z radością informujemy, że w naszej szkole realizowana była innowacja pedagogiczna „Gramy zmysłami”, skierowana do uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

Celem programu było stymulowanie rozwoju poprzez zabawy sensoryczne i muzyczne.

W trakcie zajęć wykorzystywaliśmy specjalnie przygotowane materiały dydaktyczne, elementy terapii polisensorycznej oraz gry wspierające rozwój poznawczy i emocjonalny.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna „Nauka słownictwa przy zastosowaniu nowoczesnych technologii komputerowych"

Nauka słownictwa przy zastosowaniu nowoczesnych technologii komputerowych

Od 01  lutego 2025 w klasach VB,  III BrA, III BRrB  i II Br realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego  i zawodowego. Wprowadzenie innowacji wynikało  z chęci poszerzenia słownictwa uczniów, urozmaicenia technik zapamiętywania nowego i utrwalenie znanego już słownictwa.  Innowacja opierała  się na pracy w aplikacji Quizlett  i Kahoot służącej uczniom systematycznym zdobywaniu wiedzy, przyswajaniu nowych słów, a co za tym idzie doskonaleniu umiejętności językowych.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna: ,,JESTEM SZCZĘŚLIWY, BO TWORZĘ ARTYSTYCZNIE’’

JESTEM SZCZĘŚLIWY, BO TWORZĘ ARTYSTYCZNIE

Od 1 października 2024r. do 30 kwietnia 2025r., w ciągu siedmiu miesięcy, została przeprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Jestem szczęśliwy, bo tworzę artystycznie’’.

Głównym celem innowacji było pobudzanie inicjatywy uczniów oraz relaksacja, pozwalająca na odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń i agresji.

Innowacja została przeprowadzona podczas zajęć arteterapii z uczniami klasy VII a i VIII a.

Czytaj więcej...

Bingo dla zdrowia. Cztery wyzwania w cztery tygodnie!

Cztery wyzwania w cztery tygodnie!

Uczniowie kl. V i VI pod kierunkiem P. G. Szklarz przyjęli wyzwanie i starali się monitorować swoje nawyki i wprowadzać korzystne dla zdrowia zmiany.

Dbali o odpowiednie nawodnienie, spożywanie zdrowych produktów, aktywność fizyczną i o dobrą jakość snu.

Swoje postępy notowali w Dzienniczkach Aktywności. Ćwiczyli również uważność, poprzez obserwację przyrody.

Czytaj więcej...

Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie

Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie

Dnia 26 marca 2025 r. odbyło się drugie spotkanie w ramach innowacji „ Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie” w Sali Bankietowej EWA u p. Kunert w Pleszewie.

Uczniowie poznali tajniki pracy kucharzy i pomocników, wysłuchali ciekawostek związanych z pracą w kuchni a także i obejrzeli pomieszczenia i urządzenia się tam znajdujące.

Głównym celem wyjścia była część praktyczna – wykonanie zupy krem z białych warzyw z grzankami i sałatki greckiej a na sam koniec skosztowanie tych potraw.

Czytaj więcej...

Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców

Zasłużeni Pleszewianie

Innowacja pedagogiczna ,,Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców".

Od 28.11.2024 do 17.01.2025 r. została przeprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców".

Głównym celem innowacji było przybliżenie uczniom historii ich regionu, miejscowych bohaterów, ludzi zasłużonych dla lokalnych społeczności, a także rozbudzenie motywacji oraz zainteresowania historią.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna „Słyszę więc mówię i rozumiem”

Słyszę więc mówię i rozumiem

Od 1.10.2024 do 10.01.2025 r. została przeprowadzona innowacja pedagogiczna „ Słyszę więc mówię i rozumiem”.

Głównym celem innowacji było:wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez usprawnianie mowy i języka do osiągnięcia sprawności artykulacyjnej i gramatycznej oraz usprawnianie rozwoju intelektualnego poprzez różnorodne działania edukacyjne, uwzględniające indywidualne tempo i możliwości rozwojowe dziecka.

Program innowacyjny realizowany by w trakcie 12-stu zajęć logopedycznych z wybraną grupą dziesięciorga uczniów o zróżnicowanych zaburzeniach mowy.

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna: Integracyjne zajęcia terenowe - Odkrywamy tajemnice przyrody

Odkrywamy tajemnice przyrody

Realizacja: Zespół  Placówek Specjalnych w Pleszewie

Czas realizacji: od 1.12.2023r. do 31.05.2024r.

Uczestnicy: kl.  IV a z udziałem kl. V

Autor: Grażyna Szklarz

Czytaj więcej...

Magiczny dywan – stymulacja wielozmysłowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim

Magiczny dywan

SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

„Magiczny dywan – stymulacja wielozmysłowa dzieci z  niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim”.

Opis zasad innowacji:

Czas realizacji: Działalność innowacyjna rozpoczęła się z dniem 09.10.2023r., a zakończyła15.12.2023r. Innowacją objęci byli  uczestnicy zajęć z zespołów rewalidacyjno-wychowawczych A i B (zniepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim).

Czytaj więcej...

Innowacja pedagogiczna pt. „Bajkowy świat braci Grimm”

Bajkowy świat braci Grimm

W roku szkolnym 2022/2023  w klasie IV-VI szkoły podstawowej realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego, podczas której uczniowie w cyklu cotygodniowych lekcji wspólnie z nauczycielem przy pomocy różnych technik zapoznawali się z treścią wybranej wcześniej bajki lub baśni w języku niemieckim.

Nauczyciel każdorazowo na początku tychże zajęć wyjaśniał im nowe słownictwo występujące w danym utworze, wprowadzał w klimat czasów w jakich toczy się akcja bajki/baśni oraz prezentował krótko autora utworu.

Czytaj więcej...