W dniach od 03.11.2024 do 30.05.2025 realizowania była innowacja pedagogiczna pt. „Komunikacja w praktyce”.
W innowacji uczestniczyli uczniowie klas ZE I B, ZE I C , ZE II B, miała na celu rozwijanie komunikowania się dostępnymi sposobami w różnych sytuacjach życiowych.
Uczniowie brali aktywny udział w wycieczkach i wyjściach do różnych miejsc użyteczności publicznej, ośrodków kultury i rekreacji w celu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej podczas zajęć w szkole.
W maju i czerwcu 2025 r. uczniowie KL. I- III ZE I A brali udział w zajęciach innowacji pedagogicznej pt. „Podróże po Polsce”.
Dzieci poznały kilka ciekawych i ważnych miejsc w Polsce, do których warto pojechać podczas wakacji.
Wirtualnie zwiedzili Warszawę i Poznań oraz wybrali się nad morze i w góry. Sami również pojechali na wycieczkę koleją wąskotorową.
Z radością informujemy, że w naszej szkole realizowana była innowacja pedagogiczna „Gramy zmysłami”, skierowana do uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Celem programu było stymulowanie rozwoju poprzez zabawy sensoryczne i muzyczne.
W trakcie zajęć wykorzystywaliśmy specjalnie przygotowane materiały dydaktyczne, elementy terapii polisensorycznej oraz gry wspierające rozwój poznawczy i emocjonalny.
Od 01 lutego 2025 w klasach VB, III BrA, III BRrB i II Br realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego i zawodowego. Wprowadzenie innowacji wynikało z chęci poszerzenia słownictwa uczniów, urozmaicenia technik zapamiętywania nowego i utrwalenie znanego już słownictwa. Innowacja opierała się na pracy w aplikacji Quizlett i Kahoot służącej uczniom systematycznym zdobywaniu wiedzy, przyswajaniu nowych słów, a co za tym idzie doskonaleniu umiejętności językowych.
Od 1 października 2024r. do 30 kwietnia 2025r., w ciągu siedmiu miesięcy, została przeprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Jestem szczęśliwy, bo tworzę artystycznie’’.
Głównym celem innowacji było pobudzanie inicjatywy uczniów oraz relaksacja, pozwalająca na odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń i agresji.
Innowacja została przeprowadzona podczas zajęć arteterapii z uczniami klasy VII a i VIII a.
Uczniowie kl. V i VI pod kierunkiem P. G. Szklarz przyjęli wyzwanie i starali się monitorować swoje nawyki i wprowadzać korzystne dla zdrowia zmiany.
Dbali o odpowiednie nawodnienie, spożywanie zdrowych produktów, aktywność fizyczną i o dobrą jakość snu.
Swoje postępy notowali w Dzienniczkach Aktywności. Ćwiczyli również uważność, poprzez obserwację przyrody.
Dnia 26 marca 2025 r. odbyło się drugie spotkanie w ramach innowacji „ Gotuj zdrowo – Żyj aktywnie” w Sali Bankietowej EWA u p. Kunert w Pleszewie.
Uczniowie poznali tajniki pracy kucharzy i pomocników, wysłuchali ciekawostek związanych z pracą w kuchni a także i obejrzeli pomieszczenia i urządzenia się tam znajdujące.
Głównym celem wyjścia była część praktyczna – wykonanie zupy krem z białych warzyw z grzankami i sałatki greckiej a na sam koniec skosztowanie tych potraw.
Innowacja pedagogiczna ,,Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców".
Od 28.11.2024 do 17.01.2025 r. została przeprowadzona innowacja pedagogiczna ,,Zasłużeni Pleszewianie - historia Pleszewa poprzez pryzmat jej wybitnych mieszkańców".
Głównym celem innowacji było przybliżenie uczniom historii ich regionu, miejscowych bohaterów, ludzi zasłużonych dla lokalnych społeczności, a także rozbudzenie motywacji oraz zainteresowania historią.
Od 1.10.2024 do 10.01.2025 r. została przeprowadzona innowacja pedagogiczna „ Słyszę więc mówię i rozumiem”.
Głównym celem innowacji było:wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez usprawnianie mowy i języka do osiągnięcia sprawności artykulacyjnej i gramatycznej oraz usprawnianie rozwoju intelektualnego poprzez różnorodne działania edukacyjne, uwzględniające indywidualne tempo i możliwości rozwojowe dziecka.
Program innowacyjny realizowany by w trakcie 12-stu zajęć logopedycznych z wybraną grupą dziesięciorga uczniów o zróżnicowanych zaburzeniach mowy.
Realizacja: Zespół Placówek Specjalnych w Pleszewie
Czas realizacji: od 1.12.2023r. do 31.05.2024r.
Uczestnicy: kl. IV a z udziałem kl. V
Autor: Grażyna Szklarz
SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
„Magiczny dywan – stymulacja wielozmysłowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim”.
Opis zasad innowacji:
Czas realizacji: Działalność innowacyjna rozpoczęła się z dniem 09.10.2023r., a zakończyła15.12.2023r. Innowacją objęci byli uczestnicy zajęć z zespołów rewalidacyjno-wychowawczych A i B (zniepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim).
W roku szkolnym 2022/2023 w klasie IV-VI szkoły podstawowej realizowana była innowacja pedagogiczna z języka niemieckiego, podczas której uczniowie w cyklu cotygodniowych lekcji wspólnie z nauczycielem przy pomocy różnych technik zapoznawali się z treścią wybranej wcześniej bajki lub baśni w języku niemieckim.
Nauczyciel każdorazowo na początku tychże zajęć wyjaśniał im nowe słownictwo występujące w danym utworze, wprowadzał w klimat czasów w jakich toczy się akcja bajki/baśni oraz prezentował krótko autora utworu.